Wednesday, July 6, 2011

Tak Rosak..Cuma Tak Berbunyi

Aku memiliki sebuah telefon bimbit.
Tak mahal. Tapi orang kata telefon pintar.
Telefon makin pintar. Manusia makin putar.
Pelik.

Dah seminggu aku bangun pagi awal.
Dan aku tak tidur selepas tu.
Ke depan, ke belakang, ke jamban, ke bilik.
Ke mana saja aku pergi aku pastikan telefon bersama aku.

Kadang-kadang berdering.
Nombor-nombor yang terpampang semunya aku kenal.
@}-Xera--, Ehsan, Kamal Scoote, Mail Satria, Pojan, Mum.
Kadang-kadang nombor yang pelik sampai tertulis unknown
Rupanya pihak bank mau kasi jual insuran dan saham kapitalis
Mereka lupa yang aku belum bekerja

Hari ini paling dahsyat.
Satu bunyi pun tidak kedengaran.
Hati resah. Gelisah. Tunggu punya tunggu.
Sudah rosak kah?
Adakah kau masih telefon bimbit?
Kalau ya, sampaikanlah berita gembira.


No comments:

Post a Comment