Sunday, August 22, 2010

kemaskini

Salam dunia..ada org sedang sibuk mencari tailor..ada yang sibuk mengemas rumah menjelang Aidilfitri..tak kurang juga dengan isi rumahku sendiri yang sudah berminggu2 berbau ramuan2 kek dan kuih. Almaklumlah mak aku memang sibuk setiap kali musim perayaan kerana menerima tempahan membuat kuih.

Sudah 2 minggu aku tinggalkan UIA namun rasa rindu pada warganya masih belum luntur meskipun di rumah aku penuh hilai tawa rakan2 rapat. Mungkin aku terlalu lama di UIA sehinggakan ada rakan2 di rumah kerap memerli aku dengan mengatakan aku mengaji di timur tengah. Tak kesahlah. Seawal Ramadhan aku diuji dengan satu bentuk demam yang boleh aku kategorikan sebagai terteruk dalam sejarah hidup aku. Aktiviti terawih tergendala sebentar. Aku seperti bangkai bernyawa di rumah. Tetapi aktiviti minum teh tiap2 malam terus berjalan seperti sebelum2 nih. Ali 1 Bistro Precint 14 jadi tempat diskusi segalam macam hal politik,sosial, agama mahupun hala tuju hidup aku dan rakan2. Bangga aku katakan, saat aku berlabuh di meja Ali 1 Bistro, segala macam kemurungan dan masalah lenyap bersama tegukan2 teh dan kdg2 kopi. Ini membuatkan aku punya ubat sementara dan lupakan berbagai2 bentuk masalah peribadi mahupun konflik dalaman.Itulah sedikit sebanyak aktiviti aku sepanjang Ramadhan.

Sesuai dengan tajuk post kali ini,aku berharap dapat menulis setiap hari. Bukan untuk jadi tatapan umum. Cukuplah sebagai satu diari elektronik yang mungkin buat aku tersenyum setiap kali aku menjengah tingkapnya. Sekian

No comments:

Post a Comment