Thursday, September 9, 2010

Jika Kau Masih Ada Untukku

Aku bukan pendeta, rang kaya seribu bahasa

Bukan juga sarjana sarat ilmu di dada

Apatah lagi sang muktabar yang fasih kitab sempurna

Tapi hadirmu yang singkat ku rasa

Tak sajak kata dengan rahmat yang kau bawa

Tak padan rasa dengan sinar yang ada bersama

Kecewa membelit raga

Hampa dengan kudrat yang ada

Sedang aku lalai dihelah dunia semasa

Berlari-lari mengutip pahala

Saat pintumu hampir tertutup setahun lamanya

Yang bijak, menghafaz kitab

Yang untung, sujud rehat sebulan tetap

Yang sedar, tangan kanan tak pernah lelap

Aku bertanya dimana Sang Api di gari?

Tetapi lupa nafsu sentiasa cuba merajai

Aku sedar kealpaan musim ini

Andai kau datang lagi

Sedang kursani masih buatku berdiri

Izinkan aku mengumpul erti

Ramadhan Kareem seperti yang dijanji

JudeLord-Akhir Ramadhan2010

No comments:

Post a Comment