Thursday, September 9, 2010

ngeteh lagi!!

Ini bukan sahaja hobi kegemaran.Bukan sahaja rutin.Tapi sudah jadi kemestian. Meja teh Ali 1 Bistro seumpama dunia magika yang menghilangkan resah setiap ahli majlisnya. Malam ini keadaan lebih meriah kerana dikunjungi ahli-ahli majlis berkecuali yang jarang-jarang ada iaitu Jay dan Auno. Walaupun ada yang masih bekerja esok,sessi teh selepas terawih ini masih lagi bernyawa dan semakin bugar.Hari ini banyak membincangkan isu-isu yang melibatkan hubungan Malaysia dan luar negeri. Bukan apa. Kerana aku berhajat untuk momohon kerja di Kementerian Luar Negeri. Secara teori,aku masih lemah apabila bercerita tentang diplomasi dua hala dan multihala Malaysia dengan kerajaan lain. Nasib baik ada Pojan,Ihsan dan Mail yang sememangnya geliga mengenai urusan-urusan yang disebutkan tadi. Semangat pulak aku nak join workforce Ministry of Foreign Affairs.Aku kuat merasakan diri aku sesuai untuk post tersebut berbanding jurutera. Memang sayang dengan karier jurutera.Tapi,harap-harap Tuhan tunjukkanlah jalan yang sebenar.

Ahli-ahli Majlis Ali 1 Bistro

No comments:

Post a Comment