Tuesday, September 7, 2010

selesai sudah

Kerja-kerja mencatit di meja-meja bulat persidangan ketua-ketua masyarakat di Selangor sudahpun selesai dan berakhir di Majlis Perbandaran Kajang semalam. Tak pulak aku sangka Kajang mempunyai Majlis Perbandaran kedua terkaya selepas MBPJ. Yang Dipertua MPKj juga aku lihat penuh kredibiliti dan mempunyai skil berucap yang mantap. MPKj dalam usaha membangunkan Kajang 2 dilihat serius dan komited dengan rangka kerja mereka dan mengetengahkan unsur-unsur kehijauan dalam pembangunan termasuk cadangan penggunaan tenaga suria untuk jentera kecil.Bukan tenaga Pn. Suria.

Aku sedikit lega kerana tanggungjawab sudahpun selesai. Pengalaman cukup banyak dan menarik. Terasa dada sarat dengan hal ehwal semasa lebih-lebih lagi yang melibatkan isu-isu kronik dalam setiap daerah.Secara peribadi, Selangor mempunyai tenaga dan modal insan yang sangat mudah untuk digilap. Tetapi dengan status negeri pembangkang terkaya, kaki dan tangan rakyat Selangor seperti dibelenggu. Tak mengapalah.Usahalah sehabis baik wahai saudara-saudaraku. Kita baru 53 tahun merdeka. Apa sahaja jatuh bangun kita masih boleh dianggap sebagai tempoh bertatih. Jika dikumpul segala pemimpin-pemimpin hebat dunia dan diletakkan di dalam bumi tanah jawi ini,aku yakin senarionya tetap sama.Fikir-fikirkan..

p/s:-aku kini sudah punya banyak masa untuk berangan-angan tentang pelamin,beli rumah,jaga anak dan diikatkan tali leher setiap kali keluar pergi kerja.Standard!

No comments:

Post a Comment