Saturday, September 4, 2010

sahur berPelita

Hari ini seperti tradisi biasa setiap tahun,aku akan bersahur di Pelita Jalan Ampang. Tahun lepas lebih 5 kali. Tapi tahun ini dengan Ramadhan berbaki seminggu,aku hanya baru pergi sekali. Mungkin kerana ramai ahli majlis sudahpun mempunyai isteri dan tanggungjawab berat yang lain. Aku sememangnya penggemar ayam kicap Restoran Pelita sejak dari zaman sekolah. Setiap Restoran Pelita yang aku jumpa serata Malaysia,menu ini tidak boleh aku ketepikan. Cubalah Justify Fullkalau-kalau belum pernah cuba. Sure kena kangkang punye.Hahahaha

Kali ini aku hanya ditemani Pojan,Mail,Joe dan Eli. Kamal dan Ajib yang sudah berumahtangga lebih selesa bersahur di rumah masing-masing. Almaklumlah.'Santapan' orang yang sudah berumahtangga ni lain sedikit.Hehehehe.

Mail,Eli Lancer dan Dr. Johari

Aku ke sini dengan membawa hati yang kurang selesa kerana ada sedikit perselisihan faham dengan Xera sebentar tadi. Aku gagal memahami dia dan dia yang sudah sedaya upaya memahami aku juga seakan gagal hanya kerana aku gemar bersosial dengan rakan-rakan. Tetapi bagaimanakah cara aku bersosial?? Sudah pasti aku memilih teh tarik dari Chivas.Sudah pasti juga aku gemarkan perbincangan ilmiah dari hanya berunsur seks dan politik murahan. Dan sudah pasti juga aku tidak akan menghabiskan not kertas di dalam wallet untuk membayar cover charge ke kelab-kelab malam. Cukuplah sekadar Ali 1 Bistro.

"Sahurlah walau dengan sebiji kurma"

No comments:

Post a Comment