Tuesday, June 28, 2011

FUTSALisme

Futsal ni dah kira macam ideologi dah jugak. Sebab ramai sgt dah orang 'beriman' dengan futsal ni. Ade yang sampai tinggal anak bini. Tapi gua taklaa camtu. Paling kuat pun balik kul 2-3 pagi. Setiap Isnin mmg rutin gua, Ehsan n Dr. Joe main futsal dekat Segambut. Dulu nama futsal ni XL Futsal. Baru-baru ni dah tukar management plak jadi Samba De Futsal. Tak kesah laa apepun namanye, yang penting sekarang dah ade WiFi. Hi tech!

Gua memang minat main posisi keeper. Sesuai laa dgn fizikal gua yang boleh menutup separuh gawang dan fierce face gua yang bisa menggerunkan striker. Hahahahaha. Dulu zaman skola pun mmg gua main keeper. Tapi keeper hoki. Ingat lagi waktu bola hoki meluru tepat leret ke arah gua dan gua tendang spontan. Laju je bola tu pergi dan singgah di dahi striker hoki pasukan Sekolah Sungai Pelek. Bertelur di dahi mamat tu. Hoki ni mmg sukan merbahaya. Lagi-lagi untuk kaum perempuan. 'Permata Yang Hilang' mmg konfem!

Esok pagi gua akan bangun awal dalam sejarah pengangguran gua. Gua nak ke Kolej Mara Banting Bukit Changgang untuk menghantar adik kesayangan gua. Dia buat persediaan ke luar negara kat situ. Harap-harap dia ok laa dekat sane sebab ni kali pertama die duduk asrama. Gua masa kat matrik UIA dulu pun first time jugak. Tapi gua ni lelaki. Senang nak cari kawan. Hisap rokok sebatang, terus dapat kawan. Rokok ni kalau dipandang dari perspekti ni mmg baik laa. Btol tak? Mengeratkan sillaturrahim tu. Lagi-lagi bila orang yang kita tak kenal tu mintak lighter. Tak pernah si pemunya lighter tak bagi. Oh! Indahnya!

No comments:

Post a Comment