Sunday, June 26, 2011

Riot di Bangi Seksyen 15!!

Rasa diri macam hebat. Ada orang rasa lebih hensem bila tukar jam tangan baru. Ada orang rasa segak dengan kasut baru. Tapi aku rasa cam best plak bila aku tukar template baru untuk blog aku ni.

Semalam punya letih gelak berdekah-dekah macam orang gila di Seksyen 15 Bandar Baru Bangi masih belum hilang. Aku sudah lebih awal plan sama Pojan, Ahli Majlis Ali 1 Bistro untuk lepak di Fariz Maju Seksyen 15 untuk menyaksikan final Maharaja Lawak. Sememangnya keadaan di situ happening dengan 3 skrin besar alam untuk ditonton. Tapi apakan daya bila jam 9.30 aku dan Pojan sampai, Fariz Maju, Ameerali dan Rizwath PENUH DENGAN MANUSIA, KERETA DAN MOTOSIKAL. Aku ulang. PENUH!!!! Satu kerusi pun takde. Orang duduk di atas motor dan kereta sambil minum guna cawan polisterin!! Setiap ruang sarat dengan kenderaan dan manusia. Bukan aku cuba nak hiperbola. Tapi sesiapa yang biasa di Seksyen 15 akan tau. Apa kejadahnya kalau korang nak kene parking di Petronas depan tu untuk ke Fariz Maju? Memang DAMN!!

Yang lebih terbaik bila kedai-kedai lain yang selama ini penuh dengan bunyi cengkerik pun sendat membuak-buak. Sebagai contoh kedai Murtabak Singapura. Selama ni memang boleh kira dengan jari pelanggan kat kedai ni. Tapi Maharaja Lawak betul-betul bawak rezeki. Semua kedai makan di Seksyen 15 penuh. Dan aku yakin 50%-60% yang ada di Seksyen 15 ialah pelanggan Astro Warna tapi saja je nak meriah-meriah lepak situ. Termasuklah aku dan Pojan. Sudahnye kami lepak melangut dekat tembok hampir setengah jam sebelum satu family keluar dari Murtabak Singapura dan sepantas kilat pling! pling! kami menggantikan kerusi kosong. Habis Maharaja Lawak kereta dan motor yang keluar dari situ macam baru balik stadium perlawanan Malaysia VS Manchester United tiket free.

Aku dengan Pojan dahlah lame mengidam mee goreng mamak Fariz Maju. Sedap woo! Tapi akhirnya end up makan Murtabak Singapura RM8. Alhamdulillah kenyang. Kalau tak kenyang, tokei murtabak ni aku murtabakkan! Lagipun kedai ni masuk rancangan Jalan-Jalan Cari Makan tu. Boleh tahanlaa sedap die.

Balik pun awal sebab aku nak bangun awal pagi tadi untuk preparation kenduri tahlil arwah ayahku dan kenduri kesyukuran adikku yang dapat melanjutkan pelajaran ke Kolej Mara Banting sebelum ke UK. Sekiranya tokei kedai Al-Fariz Maju terbaca blog ini, ingin aku majukan idea untuk memasang wifi di kedai tu. Adoi ane!! Semua orang lepak sudah pakai iPhone, smartphones, iPad, laptop, notebook, PSP, iPod, dan macam-macam jenis gadget. Takkan taknak pasang wifi sampai kiamat. tak intrend la ane!! Cuba tiru ane ni.. Dan sapa nak cabar ane ni boleh la klik sini.





2 comments:

  1. Nonetheless, there are some essential factors that need considering before making any selection.
    The contacts are arranged in alphabetical order making it hassle-free going over the contact list.

    Hopefully, with this guide and examples on how to power 12 volt lights
    with solar panels at your home, you will be well on your way to
    having great lighting while saving energy in a cost-efficient manner.


    My weblog: Deckenleuchten

    ReplyDelete
  2. hai awk... ada email tak? teringin nk kenal ngan awk yg nama judin ni.. nurmala_ciko82@yahoo.com

    ReplyDelete